Aktualności‎ > ‎

WYCIECZKA DO OCEANARIUM KLAS III B, III E

opublikowane: 18 cze 2018, 00:40 przez Błaż Sebastian   [ zaktualizowane 18 cze 2018, 02:42 ]
            Dnia 6 czerwca 2018 r. my - uczniowie klas: III b, III e z naszymi wychowawczyniami paniami Joanną i Izą oraz z kilkoma rodzicami pojechaliśmy do Niemiec do Stralsundu.

Przewodnik pan Zbyszek opowiedział nam kilka ciekawostek o podnoszonym - zwodzonym moście, przez który przejeżdżaliśmy, opuszczając wyspę Uznam. Nasze zainteresowanie wzbudził ciekawy architektonicznie długi i wysoki most łączący Rugię ze Stralsundem. Oceanarium było największą atrakcją wycieczki. Wszyscy z zainteresowaniem oglądaliśmy interaktywne wystawy dotyczące: Morza Bałtyckiego, badania wód, ciekawostek ze świata oceanów: potwory z głębin, żywe skamieniałości, skład wody morskiej, spektakl "Olbrzymy mórz".  W wielkich akwariach pływały wspaniałe okazy mieszkańców  mórz i oceanów: rekiny, delfiny, barwne  ryby, koralowce, kraby, kałamarnice... Uśmiechy na twarzach wywołała obecność małych pingwinków, które można było zobaczyć na tarasie oceanarium, gdzie miały swoje kamienne gniazda. Kiedy wszyscy kupiliśmy pamiątki w oceanarium i wyszliśmy na zewnątrz, oglądaliśmy przycumowany do nabrzeża żaglowiec.

Potem pan Zbyszek oprowadził nas po Starym Mieście w Stralsundzie, które wpisano na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO. Widzieliśmy tam Dwór Artusa, odrestaurowane  kamienice, ozdobne fasady, ratusz z podcieniami, kościół pod wezwaniem Świętego  Mikołaja oraz piękny kościół pod wezwaniem Najświętszej Marii Panny.  Dowiedzieliśmy się, że  kiedyś były to ziemie zamieszkane przez Słowian i słowiańska nazwa tej miejscowości brzmi Strzałów. Podobał nam się nowy barwny i gwarny Rynek. Na koniec wycieczki tu właśnie kupiliśmy przepyszne lody. W drodze powrotnej w autokarze nasz pilot opowiadał nam świnoujskie legendy.

Bardzo podobała nam się ta wycieczka. Wiele się z niej dowiedzieliśmy i miło wspólnie spędziliśmy czas.