"Wychowanie nie tworzy człowieka, ale pozwala mu tworzyć samego siebie..."
Maurisse Debesse
Godziny pracy pedagoga p. Marzena Borowiec:
aktualizacja: wrzesień 2020
budynek A, sala 7
Dzień |
Godziny |
Poniedziałek |
1100 - 1530 |
Wtorek |
900 - 1330
|
Środa |
900 - 1330 |
Czwartek
|
1000 - 1500
|
Piątek |
900 - 1230 |
Godziny pracy pedagoga p. Karoliny Ptasińskiej:
aktualizacja: wrzesień 2020
budynek B
Dzień |
Godziny |
Poniedziałek |
935 - 1435 |
Wtorek |
935 - 1425
|
Środa |
950 - 1500 |
Czwartek
|
900 - 1300
|
Piątek |
935 - 1235 |
Godziny pracy Psychologa p. Karolina Zajączkowska
aktualizacja: wrzesień 2020
budynek A
Dzień |
Godziny |
Poniedziałek |
-
|
Wtorek |
800 - 1200 |
Środa |
1140 - 1510
|
Czwartek |
1130 - 1500 |
Piątek |
--- |
Godziny pracy Psychologa p. R. Wiśniewski
aktualizacja: wrzesień 2020
budynek B
Dzień |
Godziny |
Poniedziałek |
--- |
Wtorek |
800 - 1300 |
Środa |
900 - 1500
|
Czwartek |
--- |
Piątek |
--- |
Czym zajmuje się pedagog szkolny?
Organizuje w szkołach i placówkach pomoc psychologiczną i pedagogiczną dla dzieci i młodzieży, której celem jest wspomaganie rozwoju psychicznego i efektywności uczenia się poprzez pomoc wychowawcom klas i współdziałanie z nauczycielami, rodzicami (opiekunami prawnymi), pielęgniarką szkolną, organami szkoły oraz instytucjami pozaszkolnymi zwracając uwagę na przestrzeganie postanowień Konwencji o prawach dziecka.
Jego zadania obejmują:
- Pomoc wychowawcom klas w rozpoznawaniu indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowaniu przyczyn niepowodzeń szkolnych i trudności wychowawczych poprzez obserwację zachowania pojedynczych uczniów i klasy, rozmowy indywidualne i uczestnictwo w godzinach wychowawczych oraz innych spotkaniach z klasą, analizowanie wyników nauczania i ocen zachowania, rozmowy z rodzicami, wywiady środowiskowe, udział w wywiadówkach i radach pedagogicznych, porady wychowawcze.
- Prowadzenie lub organizowanie prelekcji i dyskusji na tematy ważne i interesujące dzieci i młodzież.
- Określenie form i sposobów udzielania pomocy uczniom, w tym uczniom poprzez wydawanie opinii i zaleceń dotyczących stymulowania rozwoju lub pokonywania przez uczniów trudności rozwojowych, wyrównywania braków i luk w nauce.
- Występowanie do dyrektora szkoły po uzgodnieniu z dziećmi, rodzicami, wychowawcą klasy, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, o zorganizowanie zajęć korekcyjno-wyrównawczych, terapii pedagogicznej na terenie szkoły lub zajęć socjoterapeutycznych dla dzieci wymagających takiej pomocy.
- Udzielanie pomocy psychologicznej i pedagogicznej uczniom realizującym indywidualny program lub tok nauki poprzez konsultacje dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
- Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej poprzez informowanie rodziców i uczniów o możliwościach i procedurze uzyskania zasiłków, stypendiów i innych form pomocy materialnej oraz współdziałanie z instytucjami i organizacjami pozaszkolnymi udzielającymi wsparcia materialnego.
- Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną i innymi specjalistami w zakresie konsultacji metod i form pomocy udzielanej uczniom oraz w zakresie specjalistycznej diagnozy w indywidualnych przypadkach.
- Współdziałanie z organami szkoły, policją, sądami w przypadkach wykroczeń uczniów ( naruszenie regulaminu szkoły lub prawa).
- Prowadzenie dokumentacji, tj. dziennika pedagoga oraz teczek indywidualnych dzieci i młodzieży zawierających dokumentację prowadzonych badań i czynności uzupełniających.
- Doskonalenia swoich kwalifikacji poprzez uczestnictwo w różnych formach doskonalenia i samokształcenia.
Zwróć się do pedagoga szkolnego, gdy:
- Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny.
- Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem
- Masz problemy rodzinne, znajdujesz się w trudnej sytuacji materialnej.
- Chcesz podzielić się swoją radością, sukcesem.
- Chciałbyś pomóc innym, nie wiesz, w jaki sposób.
- Masz ciekawe pomysły, którymi chcesz się podzielić.
Przyjdź także z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić. |
|